Handelsbetingelser

Køb på Steelandmarble
Købeloven finder anvendelse ved køb hos Steelandmarble som privat.
Hvis du har forespørgsler til en vare, som vi ikke har på siden, er du altid velkommen til at kontakte os.
Når du handler hos Steelandmarble vil du automatisk modtage en ordrebekræftelse efter gennemførsel af køb. Vi sender dig igen en mail når din bestilling er afsendt.
Betaling
Du handler helt sikkert hos Steelandmarble, og betaling kan ske ved brug af følgende betalingsmidler: VISA/Dankort, Mastercard. Vi trækker beløbet når varen afsendes, hvis der er forskellig leveringstid på bestilte varer, trækkes beløbet først når sidste varer afsendes.
Levering
Vi tilbyder to former for levering - levering med pakkepost eller afhentning af din order på vores lager, læs mere om afhentning i næste punkt. Vi levere til adresser i Danmark, dog kun private adresser. Varerne leveres som udgangspunkt 2-5 hverdage efter din bestilling, se flere informationer på den enkelte varer, da nogle varer har længere leveringstid. OBS: under udsalg o.lign. kan leveringstiden være længere.
Vi tilbyder flere leveringsformer med GLS, til hjemmeadresse eller udleveringssted. Gratis levering på ordre over 999 ,-
Særlig om møbellevering
Møbler leveres enten med GLS til hjemmeadresse ved kantsten (mindre møbler) ellers leveres de på palle (store møbler) med PostNord eller Dachser, også til kantsten. Bemærk der ydes ikke hjælp med at bære møbler ind/op.
Leveringstiden for møbellevering på palle kan være længere end standard. Du modtager information fra forsendelsesfirmaet før din levering, med track and trace nummer, men vær opmærksom på at du skal være hjemme ved levering af møbler. Hvis ikke du er hjemme kan der blive pålagt gebyr for et nyt leveringsforsøg, og dette dækker vi ikke.
Der kan ikke ved aftale med os aftales at pakker eller palleleveringer må stilles uden nogen til at kvittere for modtagelse, dette kan kun ske ved aftale med leveringspartneren direkte, og dette vil være på eget ansvar.
Afhentning af din order på vores kontor
Nogle ordrer kan afhentes ved vores lager i Hinnerup i tidsrummet 9-17 fra mandag til torsdag og 9-15 fredag. Det er ikke alle varer, som vi lagerfører selv, så ring gerne til os i forvejen, hvis du gerne vil afhente din ordre hos os. Husk at den først kan afhentes når du modtager en faktura fra os..
 
Forsendelse fra flere lagre
Steelandmarble anvender flere lagre og det kan derfor forekomme at din bestilling bliver sendt i mere end én forsendelse. Ved flere forsendelser vil der aldrig komme flere fragtomkostninger og så vidt muligt vil vi få sendt en af forsendelserne til hjemmeadressen, hvis fx udleveringssted er valgt, så det er mindst ubelejligt. Du kan altid spørge os hvis du ønsker at vide om din forsendelse sendes i flere forsendelser. 
 
Fortrydelsesret
Som privat har du altid 90 dages fortrydelsesret, når du handler hos Steelandmarble, gældende fra den dag du modtager varerne. Læs om køb gennem virksomhed længere nede. Hvis du har bestilt flere varer i én ordre, løber fortrydelsesfristen fra den dag du modtager den sidste varer. Har du købt flere varer i én ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved delvis fortrydelse under afsnittet "tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse".

Fortrydelsesret ved specialfremstillede varer

Der er ingen fortrydelsesret for specialfremstillede varer. Årsagen er, at specialfremstillede varer er produkter, der er defineret af kunden og efter specifikke behov.

Sådan fortryder du
Du fortryder dit køb ved at give os klar besked. Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den, uden samtidigt at give besked om at du fortryder. Ved denne form for fortrydelse skal du stadig betale returfragten, se beløbet under returomkostninger herunder.
Fortrydelsesfristen er overholdt hvis du giver os klar besked på mail inden udløbet af de 90 dage, oplys ordrenummer ved anvendelse af fortrydelsesretten.
 
Returnering af varen og returomkostninger
Hvis du har fortrudt købet af en eller flere varer skal du sende retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter at du har meddelt os at du ønsker at fortryde dit køb, denne frist er overholdt hvis du returnere varen eller varerne inden udløbet af de 14 dage.
Ved ønske om at aflevere personligt på adressen skal dette aftales på forhånd ved at skrive til os.
Returvarer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling, og du skal selv betale for returnering af varen. I det tilfælde at du fortryder dit køb og undlader at afhente din pakke, vil du blive pålagt returfragt gebyr. 
Der vil blive pålagt et fragtgebyr ved returnering af varer fra en ordre der har opnået gratis fragt, hvis den resterende ordreværdi ikke overstiger den gratis fragt grænse der har været gældende på købstidspunktet. Læs mere under "tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse".

Varer der ikke kan returneres med almindelig post, såsom møbler, skal returneres med forsvarlig distributør og udgifterne til en sådan returnering forventes højst at beløbe sig til 750 kr.
Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse
Når du fortryder, refundere vi dit fulde købsbeløb modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. 
Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne. Hvis du returnere dele af en ordre, og at du ved det oprindelige køb har opnået gratis fragt, vil vi opkræve et fragtgebyr hvis den nye orderværdi ikke overstiger gratis fragt grænsen der har været på købstidspunktet. Fragtgebyret fratrækkes den ordreværdi der refunderes til dig.
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varen retur.
Vi gennemfører refundering af pengene ved en tilbagebetaling til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.
Varens stand ved returnering og emballage
Du hæfter kun for en evt. forringelse af en vares værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungere på.
Du bør endvidere sørge for at varen er forsvarligt indpakket når du returnere den, og vi anbefaler til en hver tid at varen returneres i original emballage og forsendelsesemballage. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem, gem derfor forsendelseskvitteringen samt et evt. track and trace nummer.
 
Reklamation
Du har 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. En mangel er fx en fabrikations- eller materiale fejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slidtage eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel.
Hvis varerne har en mangel og du reklamere rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen.
Vil du klage til os over en mangel beder vi dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemer eller manglen er, gerne med vedhæftede billeder og altid med oplysning om ordrenummer eller med kopi af kvittering.
Hvis det bliver nødvendigt at vi skal modtage varen retur for at fastslå hvorvidt det er en reklamation skal varen sendes forsvarligt emballeret, er reklamationen berettiget refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger, gem derfor din kvittering herfor.
Fortrydelsesret ved køb gennem virksomhed
Når du handler gennem en virksomhed hos Steelandmarble yder vi 14 dages fortrydelsesret, og proceduren for anvendelse af returretten er som beskrevet foroven ved forbruger køb.

Klagemuligheder
Hvis ikke vi kan blive enige om hvad du har krav på har du følgende klagemuligheder.
En klage over en varer kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, du kan klage via Klageportalen for Nævnenes hus: https://kpo.naevneneshus.dk.